Oy

Jopox Oy on perustettu vuonna 2003. Perustajajäsenet olivat tuolloin saman urheiluseuran aktiiveja. Tarpeesta syntyi idea rakentaa palvelu, jolla helpotetaan urheiluseuroissa toimivien pelaajien, vanhempien, valmentajien ja muiden toimihenkilöiden arkea siten, että pienikin seura voisi hoitaa perustehtävänsä helposti ja ammattimaisesti.

Jopox-tuoteperhettä on kehitetty yli kymmenen vuoden ajan ja sillä on jo tuhansia käyttäjiä ja yli sata urheiluseuraa eri puolella Suomea.

Jopox Oy kuuluu Keski-Pohjanmaan Kirjapaino –konserniin.


TOM HEDMAN

Asiakkuusjohtaja

puh. 040 131 7533
tom.hedman@jopox.fi

Jopoxin sydän ja perustaja, joka on kulkenut Jopoxin mukana koko tuotteen elinkaaren ajan. Nykyisin Tomppa ohjaa Jopoxin laivaa varmoin kipparinottein hienossa myötätuulessa eteenpäin. Porukan innostaja ja innostuja eli jos haluat sukeltaa seuratoimintaan ja niihin syihin, miksi Jopox on olemassa niin tartu Tomppaa hiasta. Kuulet hienoja tarinoita matkan varrelta ja siitä, miten Jopoxista tuli Jopox. Intohimoinen urheilumies, ja nykyään lajeissa kaikkiruokainen vaikka jalkapallo onkin kuulunut nuorempana entisen pelimiehen arkeen hyvinkin vahvasti. Nykyäänkin Tompan tapaa varmimmin kesäisin viheriöltä, mutta ilman nappulakenkiä. Jalkapalloviheriöt ovat vaihtuneet golfviheriöiksi ja asiakkuusjohtajamme tunnustautuukin intohimoiseksi lajin harrastajaksi. Tomppa pitää Jopoxin toimipistettä päätoimipaikalla eli Kokkolassa.


JAAKKO ISOKOSKI

Myyntipäällikkö

puh. 044 564 5856
jaakko.isokoski@jopox.fi

Ässä omassa työssään, joka ei koskaan jätä perustelematta asioita. Jääkiekkoilijan uran läpikäynyt pelimies ja vahva seuratoimija. Visionääri, joka löytää varmuudella ratkaisun jokaiseen vastaan tulevaan asiakkaan tarpeeseen eikä tunnista sanaa ongelma, koska kaikki on ratkaistavissa. Jaakolla on myös iso rooli Jopoxin tuotekehityksessä kentältä tulevien tarpeiden ja ehdotusten johdosta. Tuntee urheilumaailman ja sen haasteet kuin omat taskunsa ja mikäli pääset Jaakon koulutettavaksi, tiedät saavasi varmasti parhaimman tiedon ja taidon. Urheilulajeista tunnustautuu edelleenkin lätkäfaniksi, mutta Jaakon voi löytää katsomosta lähes tulkoon minkä tahansa lajin parista. Monen mutkan kautta aikanaan Kokkolaan päätynyt Jaakko asuu ja pitää nykyään Jopoxin toimipistettä Helsingissä.

YHTEISTYÖKUMPPANEIDEN PALVELUT OSANA JOPOX-KOKONAISUUTTA

KULJETAANKO YHDESSÄ?

Meitä Jopoxlaisia yhdistää aito kiinnostus asiakkaidemme toiminnasta. Me emme katoa kun sopimuspaperissa on nimi vaan olemme kiinteä osa toimintaa ja läsnä, aina kun meitä tarvitaan. Palvelukulttuuriimme kuuluu, että soittelemme, käymme, kehitämme yhdessä ja opastamme toimissa. Me olemme Teitä varten.

Henkilökohtaiset koulutustilaisuudet ja asiakaskäynnit ovat meille tärkeitä, haluamme tavata käyttäjiä ja käydä keskusteluja seuratoiminnasta, siksipä meidät voikin kutsua juttusille aina jos sille on tarvetta.

Olemme tukipalveluiden osalta aina myös sähköisesti käytettävissänne ja ei ole asiaa, mitä ei voisi kysyä! Aito tahtotila Seuran ja joukkuetoiminnan kehittämiseksi sekä toimivien seurakäytäntöjen löytymiseksi takaavat että emme vain ota, vaan annamme Seurallenne myös lisäarvoa. Me emme ole siis kasvoton laskuttaja vaan olemme toimintanne tiivis kumppani ja tuki.

Tullaan tutuiksi ja kuljetaan yhdessä huikeaa matkaa eteenpäin Teidän kanssa.


LYHYT KUVAUS YRITYKSEN HISTORIASTA:

2016

Suuren rajapyykin ylitys, kun asiakkaina on yli 100 Seuraa ympäri Suomen. Suuria valtaseuroja ja pienempiä toimijoita. Lajeinakin jo yli 20 lajia. Synttärikakun paikka myös ensimmäisillä asiakkailla, jotka aloittivat jo 11. vuoden Jopoxin käyttäjinä. Vuosi toi alusta lähtien myös hienoja uudistuksia kun Jopox avasi omat toimipisteet myös Ouluun ja Helsinkiin Kokkolan päätoimipisteen lisäksi. Nyt Jopox oli lähellä asiakasta, jokaisesta ilmansuunnasta.

2015

Meno oli niin hyvännäköistä ja houkuttelevaa, että yrityksestä tehtiin ostotarjous. Ei uudelta toimijalta vaan aikaisemmaltakin yhteistyökumppanilta ja pääomistajalta eli Keski-Pohjanmaan Kirjapaino Oyj:ltä. Jopoxille nähtiin paikka yrityksen sähköisen liiketoiminnan yksikössä, omana toimijanaan mutta ison mediatalon osaamisesta hyötyen. Tarjous hyväksyttiin ja näin Keski-Pohjanmaan Kirjapaino Oyj kasvatti omistuspohjaansa 91 %:n. Toiminta jatkui kuitenkin totuttuun tapaan.

2014

Ei itselle vaan asiakkaille, urheiluseuroille lajista riippumatta. Panostettiin erittäin voimakkaasti tuotekehitykseen, oltiin valmiita uudistamaan tuotetta asiakkaita paremmin palvelevaksi. Tämän myötä vuosi toi mukanaan myös merkittävää asiakaskunnan kasvua. Päätettiin yrityksen toimintamalliksi tarvelähtöisyys ja nostettiin asiakas siihen asemaan mihin se kuului, tärkeimmäksi ihan kaikkien toimien osalta. Olemassa olevia toiminnallisuuksia ja uusia ominaisuuksia otettiin käyttöön asiakastarpeiden mukaan (mm. Pukukoppi, ilmoittautumiset, laskutus, jäsenten hallinta, ryhmien hallinta, viestikeskus, aktiivisuustilastot, kunta-avustushakemukset, lomaketyökalu, kouluihin ilmoittautumiset). Saatiin mukaan vielä myös yksi puuttunut laji, koripallo. Kehitettiin myös jotain uutta kun alueellisen urheilun yhteisen kohtaamispaikka lanseerattiin.

2013

Hienolla yhteistyöllä, laajalla osaamispohjalla, tarvekartoituksella ja raudanlujalla tahtotilalla syntyi jälleen uusi vaihe yrityksen historiassa, kun versio JoPoX 3.0 näki päivänvalon. Versio otettiin vastaan iloisena myös asiakkaiden toimesta, joita olikin kertynyt jo mukavan suuri joukko.

2012

Pienen yrityksen suuria unelmia, kasvaminen. Kun hommat tehtiin hienosti ja mallikkaasti, maine kiiri myös suurempien yritysten korviin. Potentiaali, ainutlaatuisuus ja yrittäjien sitoutuneisuus huomioitiin upealla tavalla. Tapahtui omistus- ja osaamispohjan laajennus kun Keski-Pohjanmaan Kirjapaino Oyj halusi olla yrityksen kehityksessä mukana ja siirtyi pääomistajaksi 51 %:n omistusosuudella. Nyt jos koska oli aika ottaa suuret askeleet. Asiakkaiden määrää lisättiin myös tasaisesti edellisestä vuodesta.

2010

Hengitettiin ja elettiin tuotteelle, haluttiin olla parhaita ja oltiinkin. Hiottiin ja viilattiin ominaisuuksia, että tuote varmasti vastasi eri tahojen tarpeita. Kuunneltiin siis koko ajan korvat höröllä olemassa olevia asiakkaita sekä muualtakin ilmenneitä tarpeita. Vuosi saikin aikaiseksi tuotteen osalta version JoPoX 2.0. Asiakasvirta jatkoi kulkuaan sisäänpäin, monen lajin osalta.

2009

Suuri hetki ja merkittävä tapahtuma koettiin kun yritys siirtyi ”autotallista” omiin toimitiloihin. Vihdoinkin oltiin oikea yritys ja postipoika sai kuljettaa yrityksen postit ihan omaan yrityksen osoitteeseen. Kakkukahvien paikkahan se oli.

2008

Vauhti oli hurja kehityksen puolella, mutta ketään ei huimannut, eikä kukaan tippunut kyydistä. Lajiriippumattomuus ja monen lajin tarpeet nostivat profiiliaan kovasti ja taas kirjoitettiin uutta historiaa JopoXin osalta. Vuodessa lajeja saatiin lisää peräti kaksi kun toiminta laajeni edelleen pesäpalloon ja lentopalloon. Muitakin tarpeita huomioitiin ja eri toimintaan tehtiin omat tuotteensa. Yhdistystoimintaan (JoPoX perus), sekä monilajiseuroille omansa (JoPoX monilaji). Hatusta oli pidettävä kiinni, vauhdin kiihtyessä.

2007

Työtä tehtiin edelleenkin ja todettiin monissa lajeissa olevan yhteiset tarpeet. Ei muuta kuin tuumasta toimeen ja näin kuluvan vuoden kohdalle voidaankin piirtää iso merkkipaalu yrityksen historiaan kun jääkiekosta saatiin ensimmäiset asiakkaat JoPoXiin. Nyt voitiin puhua jo lajiriippumattomasta sovelluksesta.

2006

Myötätuuli jatkui, maltillisesti mutta pienelle yritykselle sopivalla tahdilla. Vuosi toikin mukanaan hyvää asiakasmäärän kasvua, kun 7 jalkapallon sinettiseuraa liittyi asiakkaaksi. JopoXin osalta kehitys alkoi näyttää lupaavan positiiviselta.

2005

Tieto upeasta tuotteesta kiiri itsekseen eteenpäin ja Palloliiton toimesta JoPoXia pyydettiin esittelemään tuotetta kaikissa kevään sinettitapaamisissa. Kiinnostuneita seuroja oli runsaasti, mutta neljä ensimmäistä teki päätöksensä mukaan lähtemisestä nopeasti. Asiakaskunta koki siis ensimmäiset suuret kasvun askeleet. Jotta sovellusta voitaisiin tarjota edelleen halukkaille ja kehittää eteenpäin, oli pistettävä pystyyn yritys. Syytä hymyyn oli siis kaikilla perustajille. Tieto että oltiin oikealla tiellä, kirjoitettiin takaraivoon. Vuoden 2005 alkaen asiakkaaksi myös ensimmäinen Golf -seura. Lajien laajentuminen oli siis alkanut.

2004

Tarpeita ilmeni lisää, jolloin perustajien toimesta vastattiin huutoon ja sovellus laajeni jalkapallon junioriseuralle toteutetulla, johtamista ja seurantaa tukevalla sovelluksella. Toiminta oli laadukasta ja seura sai sinettitunnustuksen 2004. Tuotteen osalta vietettiin nimijuhlaa ja se ristittiin nimellä JoPoX - joukkueportaali ja se sai seuralta vuoden teko tunnustuksen eli olimme oikealla tiellä.

2003

Siitä se ajatus sitten lähti, yhteisestä tavoitteesta ja päämäärästä seuratoiminnan kehittämiseksi. Näin kehitettiin raamit ja toiminta käynnistyi jalkapallon juniorijoukkueelle toteutetusta tietokantapohjaisesta, selaimella yksinkertaisesti käytettävästä sovelluksesta.